hosts a bimonthly “Science Studies of Vaccines Reading Group.” Contact TRRU for details and readings at trru@dal.ca.
This is an open forum for interdisciplinary and playful intellectual exchange on questions of science, technology and biomedicine. The Salon is organized around a monthly theme and meets on the 10th floor of the Jackman Humanities Institute in Toronto. See their line-up at http://technosalon.wordpress.com/.
Documentaire La nouvelle production de la connaissance - 20 ans après
avec Camille Limoges, membre émérite du CIRST
En collaboration avec l'ACFAS
jeudi
11 décembre 2014
Organismes, superorganismes et écosystèmes.
Comment la philosophie peut-elle aider à comprendre l'individualité biologique
Emilien Schultz, Laboratoire GEMASS, Université Paris Sorbonne
L'Agence Nationale de la Recherche (ANR) a-t-elle une politique scientifique?
Commentateurs: Yves Gingras (Histoire, UQAM) et une autre personne à confirmer
vendredi
24 octobre 2014
salle N-8550
Till Düppe, Sciences économiques, UQAM et E. Roy Weintraub, Economics, Duke University
Discussion autour de leur livre Finding Equilibrium (Princeton University Press, 2014)
Commentateurs: Robert Leonard (Sciences économiques, UQAM) et Yves Gingras (Histoire, UQAM)
vendredi
17 octobre 2014
salle N-8550
Situating Science Fall Newsletter
Read our latest newsletter here.
An anonymous donor has provided the University of Montreal with 1.5 million dollars (Canadian) to fund the Aesop Chair in Philosophy. It’s first holder is philosopher of science Frédéric Bouchard.
Read the Daily Nous article here.
Yves Gingras, Histoire, UQAM
Discussion autour de son livre Controverses (CNRS, 2014)
Commentateurs: Jean-Guy Prévost (Science politique, UQAM) et Vincent Guillin (Philosophie, UQAM)
affiche
vendredi
5 septembre 2014
salle N-8550
De l'exclusion à l'innovation théorique: le cas de l'éconophysique
Articles and radio interviews with Scott Findlay related to his talk on Governing in the Dark: Evidence, Accountability and the Future of Canadian Science, Part 3 of The Lives of Evidence national lecture series.
Chronicle Herald article March 3, 2014
Les élèves québécois sont-ils intéressés par les sciences et la technologie
From the FedCan Blog - SSH News
Social media in scholarly communication: what is the meaning of Mendeley reader counts and tweets?